• Programa de intervenção familiar para a estimulação de linguagem em crianças com síndrome de Down 

      Mayer, Maria Grazia Guillen (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 31/03/2015)
      Down syndrome is the most common genetic cause of intellectual disability and changes in cognitive skills is a primary consequence, and appears as a result of structural and functional abnormalities of the central nervous ...
    • A criança com cegueira congênita na escola: uma análise da mediação de conceitos 

      Paulino, Vanessa Cristina (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 20/09/2010)
      Children grasp information through several senses: touch, sight, smell, taste, and kinesthetic, among them the vision can be considered one of the most important for the acquisition of rich information and less time as ...
    • Levantamento de repertório de linguagem em crianças pequenas com síndrome de Down 

      Aniceto, Gabriela (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 22/02/2017)
      Down’s syndrome is defined by its genetic component. There is a set of anatomophysiological commitments that interfere in these children development, especially in language development. To evaluate this instruments and ...