• Gestão democrática para a acessibilização de programas de Pós-Graduação Stricto Sensu: o caso UFSCar 

      Lima, André Henrique de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 10/02/2023)
      This research discusses the democratic management dedicated to the promotion of accessibility in contexts of postgraduate programs - PPGs. In recent years, the democratization of these spaces has culminated in the expansion ...
    • Deficiência intelectual e sexualidade: a violência sexual em foco 

      Mendes, Marlon Jose Gavlik (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 04/04/2022)
      Sex, sexuality and disability are complex phenomena, present in everyone's lives, but manifesting themselves in different ways. These phenomena are permeated by knowledge and powers and can motivate episodes of aggression. ...
    • Sexualidade e educação sexual de pessoas com deficiência intelectual: um programa de ensino para professores 

      Zuin, Luiz Fernando (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 25/03/2024)
      It can be said that sexuality is still a controversial topic, which causes difficulties for those who face this issue on a daily basis, such as teachers, for example. When it comes to teachers of young people with intellectual ...