Browsing Teses e dissertações by Subject "Professores - formação"
Now showing items 1-10 of 10
-
Aprender e ensinar espanhol como língua estrangeira: o papel das crenças na formação de ingressantes no curso de licenciatura em Letras
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 23/02/2015)In the framework of foreign language teachers’ formation, studies points out that beliefs can influence teachers’ actions in the classroom and also that these professionals may recall their experiences as language learners ... -
Centro de Estudos de Línguas (CEL) : a abordagem presente na prática docente na consolidação do curso de inglês
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 02/06/2015)With the challenge of preparing our students for their role in a global Market, it is a high priority teaching them a second language in order to raise the percentage of speakers, who master the English language. In São ... -
Letramento digital e professores de LE : formação para o uso das novas tecnologias em sala de aula
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 08/05/2009)It seems redundant, but not inopportune that we argue about the impact of technology upon men of this time when it comes to his way of living and interact with the world. The person of this new society has distinctive ... -
Desenvolvimento de competências de professores de língua inglesa por meio de diários dialogados de aprendizagem
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 14/12/2007)English language teaching demands preparation of critical and reflective professionals capable of developing a teaching practice that could enhance the language learning process. For this reason, it is necessary that ... -
Content-based Instruction para professores pré-serviço: uma análise da problemática do processo de avaliação
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 16/03/2007)There are many foreign language teacher Education courses in Brazil which try to teach the pre-service teachers some language apart from theory studies and the practice needed to the professional development of these ... -
Relações entre a formação e a prática do professor de língua estrangeira (inglês) para crianças
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 31/08/2010)The present work describes a qualitative research on the training of teachers of English Language (henceforth EL) who deals with the Elementary School I. Initially, we intend to develop a historical background on the ... -
A construção de significados sobre letramento e seus recentes estudos durante a formação inicial e contínua de professores de língua estrangeira
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 27/03/2012)The contemporary period is marked by technological development and by economic, political, cultural and social changes influenced by globalization. Such changes had its impact on Brazilian education, encouraging researches ... -
Os ensinamentos de Confúcio e a formação contemporânea de professores de língua inglesa em Taiwan : relações entre variáveis socioculturais e competências
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 27/03/2014)This work aims to study the profile of English teacher education in Taiwan through a more specific discussion of language teacher’s competence. For this, we chose to analyze an English undergraduate teacher education program ... -
Representações de professores em formação em relação à internet no ensino de português para estrangeiros em contexto de imersão
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 23/02/2012)Com este estúdio, exploratório, de naturaleza cualitativa y etnográfica, inscripto en el área de la Linguística Aplicada, objetivamos (re)conocer las representaciones de profesores sobre la utilización de internet para la ... -
A teoria de gêneros na formação inicial de professores de língua inglesa: investigando contribuições para o desenvolvimento do conhecimento docente
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 30/06/2014)This study aims at investigating the effects of using the swalesian genre analysis theory in the process of teacher education. The participants are pre-service teachers of English as a foreign language, who are in the ...