Browsing Teses e dissertações by Advisor "Ferreira, Luzmara Curcino"
Now showing items 1-9 of 9
-
#juntospelolivro: discursos e práticas de promoção do livro e da leitura em tempos de crise política e de pandemia da COVID-19
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 24/10/2023)En esta disertación, a través de un meticuloso análisis de los enunciados obtenidos de la campaña #juntospelolivro, ampliamente difundida en Instagram, llevamos a cabo un estudio de su conexión con ciertos discursos ... -
A promoção da leitura: discursos e práticas de seu incentivo no Brasil
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 23/04/2018)La recherche a mis son attention dans les éventuelles mutations ou permanences dans les formes de promotion de la lecture accomplis au Brésil. Pour ce faire, nous avons réalisé une analyse discursive de représentations de ... -
Representações do leitor infantil e juvenil em adaptações do clássico "Dom Quixote" para o público brasileiro
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 01/03/2018)The production, publication, and reading of adaptations of literary classics for children and youth, which has expanded since the twentieth century, is a practice whose indication is assumed by educational and other ... -
O leitor contemporâneo e a obra de Machado de Assis: uma análise discursiva da crítica amadora em blogs
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 27/05/2013)In this study, we attempt to analyze the readings of a contemporary, peculiar community of Brazilian readers consisting of those who are at the same time new readers and new critics of Machado de Assis. To this end, our ... -
Os discursos incentivadores da leitura: uma análise de campanhas contemporâneas em prol dessa prática
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 20/03/2014)Our research aims to undertake the survey of some representations of contemporary reading practices by analyzing videos to encourage reading posted on the YouTube website. For this analysis we conducted a survey of videos ... -
Representações da leitura: uma análise discursiva do que dizem ingressantes e formandos de cursos de Letras sobre essa prática
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 13/03/2019)The objective of this research was to investigate representations of reading shared by both Literature and Language undergraduate students in the first year and in the last academic year in college. The observation intended ... -
Representações do consumidor de "fake" nos discursos sobre a moda: a análise do discurso e a construção de identidades
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 05/03/2013)This paper approaches a topic that has been explored with relative frequency in various media and that relates very directly to the logic of media and the marketing production of needs and production of identities: consumption ... -
Continuidades e descontinuidades em representações do leitor infantil: uma análise de projeções discursivas do leitor da Folhinha de 1963 aos dias atuais
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 28/02/2016)Summary: In this paper, we analyze some writing practices adopted by Folhinha supplement linked to the newspaper Folha de S. Paulo since its launch, on September 8th, 1963, to the present day, seeking to raise certain ... -
Discursos sobre a leitura em memes: a ‘vergonha’ e o ‘orgulho’ de ser leitor
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 30/07/2021)In this dissertation, we report the results of the master's research we conducted in the Postgraduate Program in Linguistics at UFSCar with the Laboratory of Reading Studies (LIRE-CNPq), coordinated by Prof. Dr. Luzmara ...