Buscar
Itens para a visualização no momento 1-10 of 12
Quando a “navalha é afiada”, o povo não entra em cena : uma análise dos discursos proibidos no teatro de Plínio Marcos, na censura oficial e na imprensa
(Universidade Federal de São Carlos, 2017-06-30)
Dans cette recherche, nous nous proposons d’investiguer les raisons pour lesquelles l’oeuvre du dramaturge Plínio Marcos a été censuré durant la Dictature Civil-Militaire brésilienne. Pour répondre à cette question, nous ...
De um corpo tão gentil como profano : um arquivo jurídico sobre as prostitutas no Brasil (1940-2012)
(Universidade Federal de São Carlos, 2017-03-22)
Cette thèse de doctorat s‟inscrit dans le cadre de l‟analyse française de discours et instaure
une réflexion sur les modalités de la construction historique, dans l‟archive juridique
brésilienne, du concept de « prostituée ...
Representações sociais dos professores de língua portuguesa sobre o ensino gramatical
(Universidade Federal de São Carlos, 2017-03-20)
In Brazil, grammar teaching has drawn attention from Portuguese language teaching scholars and experts over last decades. However, the guidelines on this teaching are not homogeneous, emphasized either by a more normative ...
Avaliação de proficiência oral em língua estrangeira : foco nos elementos provocadores na interação face a face do exame Celpe-Bras
(Universidade Federal de São Carlos, 2017-02-14)
Proficiency exams and tests have increasingly attracted the attention of people in general and Applied Linguistics researchers interested in Language Assessment, as they may cause a significant impact on the examinee, since ...
Formação continuada de professores da rede pública do estado de São Paulo : curso de extensão para análise de potenciais culturais e adaptação de materiais didáticos
(Universidade Federal de São Carlos, 2017-03-30)
After verifying a shortage of teacher qualification courses concerning the cultural contents approach conveyed by foreign language teaching and learning, we decided to design a project for teacher qualification course to ...
Crenças, experiências e ações de professores de inglês (LE) de um Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia
(Universidade Federal de São Carlos, 2017-03-29)
The main objective of this research was to identify, understand and analyze the beliefs, experiences and actions (pedagogical practice) of English teachers who teach in technical courses of an Education, Science and ...
Discursos da mídia sobre a legislação do trabalho doméstico no Brasil
(Universidade Federal de São Carlos, 2017-06-28)
Hardly ever can one glimpse professional or personal progress in a domestic work, which is known for being underrated, due to its so-called "lower valued" functions, also counting on less labor rights. Under the structures ...
Formação com professores de língua inglesa da rede pública no Tocantins : cenas de letramento crítico
(Universidade Federal de São Carlos, 2017-06-23)
This thesis deals with a teacher development experience with nine participants from seven
public schools in a city in the interior of the Northern Region of Tocantins, experienced
through a collaborative work involving ...
O Ministério da Educação (MEC) na Educação de Jovens e Adultos (EJA) : linguagem e discurso
(Universidade Federal de São Carlos, 2017-12-18)
In this research, we aim to interpret the construction of meanings through the curricular guidelines published in the Curriculum Proposals, in the Notebooks about the EJA and in the Advertising Campaign of 2016, through ...
A atividade de linguagem nos deslocamentos enunciativos temporais
(Universidade Federal de São Carlos, 2017-08-18)
Ce travail de recherche est né de la lecture et de l’analyse d’un corpus composé par 154 textes
de « vestibular ». Dans l’ensemble de ces compositions nous identifions un mécanisme
d’énonciation nommé « desréférenciation ...