• português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
About
  • Politics
  • Instructions to authors
  • Contact
    • Politics
    • Instructions to authors
    • Contact
Search 
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas (CECH)
  • Programas de Pós-Graduação
  • Linguística (PPGL)
  • Teses e dissertações
  • Search
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas (CECH)
  • Programas de Pós-Graduação
  • Linguística (PPGL)
  • Teses e dissertações
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument Type

My Account

Login

Discover

AuthorToledo, Fabiano Bernardes de (2)Alves, Renata Cristina (1)Barizon, Talita (1)... View MoreSubjectEspanhol (3)Interculturalidade (3)Linguística aplicada (3)... View MoreDate Issued2010 - 2019 (34)2007 - 2009 (3)CNPq Subjects
LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LINGUISTICA::LINGUISTICA APLICADA (37)
LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS::LINGUAS ESTRANGEIRAS MODERNAS (7)LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LINGUISTICA (6)... View MoreGraduate ProgramPrograma de Pós-graduação em Linguística (37)Document TypeDissertação (22)Tese (15)

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 37

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Atividades de letramento na Educação Infantil: o trabalho com a literatura como elo entre as modalidades oral e escrita 

Ranzani, Ariane (Universidade Federal de São Carlos, 2018-03-16)
The aim of the research, based on field research, is to understand how the translation phenomenon, presented in the retelling stories genre can estimulate the construction of children's identities. In other words, how the ...
Thumbnail

A disciplina de Environment and Human Development para crianças de um colégio com programa bilíngue: o ensino de línguas por projetos 

Franchi, Ana Bacciotti (Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-21)
This study investigates how the Environment and Human Development (EHD) school subject contributes Language Teaching through Projects (EAL) Teaching in Elementary School classes in a Bilingual Program at a school. Taking ...
Thumbnail

Metapesquisa em ensino e aprendizagem de línguas: um estudo modelar com foco em interação 

Freitas, Mirelle da Silva (Universidade Federal de São Carlos, 2018-05-28)
The growing number of academic studies in all fields of study and, therefore, in Language Teaching (LT), raises an issue about how to synthesize systematically and in an organized way this myriad of knowledge in a way that ...
Thumbnail

Análise de competências espontâneas producente e pouco producente de aprendizes de língua inglesa 

Santos, Ana Cecília Fernandez dos (Universidade Federal de São Carlos, 2018-06-29)
In the past few years, many undergraduate and graduate students from a federal university in the interior of São Paulo state said they used different procedures to study English outside the classroom. In 2015, we proposed ...
Thumbnail

Considerações sobre autenticidade e direitos autorais em materiais didáticos para ensino-aprendizagem de língua inglesa nas modalidades presencial e a distância 

Rossetti, Gabriela (Universidade Federal de São Carlos, 2011-08-30)
The diversity of educational contexts presented by face-to-face and distance education enables English teachers not only to choose and adopt didactic materials that are available for purchase, but also to evaluate and adapt ...
Thumbnail

Multiletramentos e interculturalidade no ensino de inglês na escola pública: posicionamentos de professores sobre os cadernos didáticos utilizados 

Sarturato, Gabriel Maldonado Fabbro (Universidade Federal de São Carlos, 2014-04-04)
This dissertation focuses in a theoretical comparison between the text of São Paulo State’s Curriculum and interviews with three teachers from public school. This is done concerning their realization of the concept of ...
Thumbnail

“AQUI NÃO É UM PARAÍSO, MAS É MUITO BOM”: imersão e identidade de jovens africanos francófonos aprendizes de português no Distrito Federal 

Cañas Chávez, Fidel Armando (Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-08)
Language, identity and learner were not always closely related concepts. During the years of the tradition of the structuralism, in the second half of the twentieth century, there was a separation of these concepts, making ...
Thumbnail

Crenças sobre a língua espanhola para estudantes brasileiros do ensino fundamental: características e uma proposta de encaminhamento 

Raizer, Paula Barros (Universidade Federal de São Carlos, 2013-04-19)
Taking into account the classroom context, it is necessary to know and to comprehend the previous knowledge brought by students. The beliefs concept (BARCELOS, 1995) is recurring to try to understand this context and to ...
Thumbnail

Práticas Translíngues na Comunicação de Aprendizes de Português como Língua Estrangeira 

Milozo, Giovana Nicolini (Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-18)
This research aims at analyzing and describing communicative practices of four Hispanic learners and one Italian learner, in a Portuguese course offered by a public university in the state of São Paulo, under the Translanguaging ...
Thumbnail

A relação estabelecida por aprendizes de línguas com séries de televisão: interfaces com a sala de aula e com o processo de aprendizagem de inglês 

Toledo, Fabiano Bernardes de (Universidade Federal de São Carlos, 2018-12-19)
The focus of this work is on the contact of English language learners with cultural products (TV series) in English outside the classroom, and possible interfaces with the formal learning of this language. In this sense, ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT
 

 


UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT