• português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
About
  • Policies
  • Instructions to authors
  • Contact
    • Policies
    • Instructions to authors
    • Contact
Search 
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas - CECH
  • Programas de Pós-Graduação
  • Linguística - PPGL
  • Teses e dissertações
  • Search
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas - CECH
  • Programas de Pós-Graduação
  • Linguística - PPGL
  • Teses e dissertações
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument Type

My Account

Login

Discover

AuthorCassoli, Elaine Regina (2)Toledo, Fabiano Bernardes de (2)Alves, Renata Cristina (1)... View MoreSubjectFormação de professores (4)Interculturalidade (4)Língua espanhola (4)... View MoreDate Issued2020 - 2021 (12)2010 - 2019 (38)2007 - 2009 (3)CNPq Subjects
LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LINGUISTICA::LINGUISTICA APLICADA (53)
LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS::LINGUAS ESTRANGEIRAS MODERNAS (11)LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LINGUISTICA (11)... View MoreGraduate ProgramPrograma de Pós-Graduação em Linguística - PPGL (53)Document TypeDissertação (30)Tese (23)

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 53

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Atividades de letramento na Educação Infantil: o trabalho com a literatura como elo entre as modalidades oral e escrita 

Ranzani, Ariane (Universidade Federal de São Carlos, 2018-03-16)
The aim of the research, based on field research, is to understand how the translation phenomenon, presented in the retelling stories genre can estimulate the construction of children's identities. In other words, how the ...
Thumbnail

Práticas translíngues na comunicação de aprendizes de português como língua estrangeira 

Milozo, Giovana Nicolini (Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-18)
This research aims at analyzing and describing communicative practices of four Hispanic learners and one Italian learner, in a Portuguese course offered by a public university in the state of São Paulo, under the Translanguaging ...
Thumbnail

A disciplina de Environment and Human Development para crianças de um colégio com programa bilíngue: o ensino de línguas por projetos 

Franchi, Ana Bacciotti (Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-21)
This study investigates how the Environment and Human Development (EHD) school subject contributes Language Teaching through Projects (EAL) Teaching in Elementary School classes in a Bilingual Program at a school. Taking ...
Thumbnail

Práticas de letramento na Terra Indígena de Dourados/MS: um olhar sobre a circulação dos discursos 

Stefanello, Paulo Gerson Rodrigues (Universidade Federal de São Carlos, 2018-03-13)
The appropriation of written language as a communication technology, especially when referring to intercultural dialogue involving indigenous people, is a phenomenon that has consolidated throughout the social and historical ...
Thumbnail

Representações de professores de línguas estrangeiras em formação: materiais didáticos utilizados em práticas de ensino 

Souza, Rafaela Silva de (Universidade Federal de São Carlos, 2018-02-28)
Considering the fact that the majority of the research on teaching materials focus on analysis and evaluation of textbooks (TOMLINSON, 2011; VILAÇA, 2012) and by understanding teaching materials as everything that is used ...
Thumbnail

Ensino de inglês para alunos surdos: materiais didáticos e estratégias de ensino. 

Spasiani, Monique Vanzo (Universidade Federal de São Carlos, 2018-03-07)
Despite the increasing recognition on the topics of diversity and on the issues of deafness, the teaching and learning of Foreign Language (FL) by deaf students in Brazil still present problems, especially regarding the ...
Thumbnail

Elaboração de tarefas comunicativas por professores em formação: aprofundando compreensões, refletindo sobre o processo 

Carandina, Marina Pereira (Universidade Federal de São Carlos, 2019-03-26)
This qualitative research, aims to investigate how teachers in initial and continuing education materialize the principles of Task Based Teaching after designing activities at the end of a course about it. We also sought ...
Thumbnail

Crenças sobre a língua espanhola para estudantes brasileiros do ensino fundamental: características e uma proposta de encaminhamento 

Raizer, Paula Barros (Universidade Federal de São Carlos, 2013-04-19)
Taking into account the classroom context, it is necessary to know and to comprehend the previous knowledge brought by students. The beliefs concept (BARCELOS, 1995) is recurring to try to understand this context and to ...
Thumbnail

A relação estabelecida por aprendizes de línguas com séries de televisão: interfaces com a sala de aula e com o processo de aprendizagem de inglês 

Toledo, Fabiano Bernardes de (Universidade Federal de São Carlos, 2018-12-19)
The focus of this work is on the contact of English language learners with cultural products (TV series) in English outside the classroom, and possible interfaces with the formal learning of this language. In this sense, ...
Thumbnail

A avaliação da oralidade em contexto de formação de professores de inglês com instrução baseada em conteúdo: critérios e instrumentos 

Oliveira, Thiago Alcebíades (Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-20)
The implementation of content-based instruction (CBI), a pedagogical content/language integrating approach, has been recommended by specialists as an alternative for the development of students’ oral ability (OA) in English ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 6

UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT
 

 


UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT