• português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
About
  • Politics
  • Instructions to authors
  • Contact
    • Politics
    • Instructions to authors
    • Contact
Search 
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas (CECH)
  • Programas de Pós-Graduação
  • Linguística (PPGL)
  • Teses e dissertações
  • Search
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas (CECH)
  • Programas de Pós-Graduação
  • Linguística (PPGL)
  • Teses e dissertações
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument Type

My Account

Login

Discover

AuthorAguiar, Gisele Freitas de (1)Andrade, Flavia Hatsumi Izumida (1)Andrade, Nathalie Messias de (1)... View MoreSubjectAnálise do discurso (40)Linguística (40)Discurso (15)... View MoreDate Issued2010 - 2019 (165)2007 - 2009 (40)CNPq Subjects
LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LINGUISTICA (205)
LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LINGUISTICA::TEORIA E ANALISE LINGUISTICA (5)LINGUISTICA, LETRAS E ARTES (4)... View MoreGraduate ProgramPrograma de Pós-graduação em Linguística (205)Document Type
Dissertação (205)

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 205

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

A designação das línguas e sua distribuição para falantes na tríplice fronteira Brasil - Paraguai - Argentina 

Azzali, Amanda Castilho (Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-26)
In this research, we seek to understand the distribution of languages ​​in the enunciative area of ​​the border region of Foz do Iguaçu, in the state of Paraná. This work, since inserted within a Semantics of Enunciation, ...
Thumbnail

Aplicação de conhecimento léxico-conceitual na Sumarização Automática Multidocumento 

Luca, Rejeane Cassia de (Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-28)
Automatic Multi-document Summarization (MDS) aims at creating automatically a single summary from a collection of texts on the same topic in order to provide an alternative way to deal with the massive amount of information ...
Thumbnail

"Ai, se eu te pego!": um caso de (in)fidelidade - uma leitura holística do hit e suas traduções para o inglês e espanhol à luz da Análise Crítica do Discurso e dos Estudos de Tradução 

Santos, Julio César Ribeiro dos (Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-01)
We value ourselves from the hit "Ai, si te tego" (TELÓ et al., 2011), viral because of the insertion in multiple discursive practices (FAIRCLOUGH, 2001), and its translations into the English language and the Spanish ...
Thumbnail

Considerações sobre autenticidade e direitos autorais em materiais didáticos para ensino-aprendizagem de língua inglesa nas modalidades presencial e a distância 

Rossetti, Gabriela (Universidade Federal de São Carlos, 2011-08-30)
The diversity of educational contexts presented by face-to-face and distance education enables English teachers not only to choose and adopt didactic materials that are available for purchase, but also to evaluate and adapt ...
Thumbnail

Análise do processo de apropriação dos gêneros discursivos em práticas letradas socialmente valorizadas : redações de alunos do cursinho pré-vestibular da UFSCar 

Modro, Marcos Vinícius (Universidade Federal de São Carlos, 2009-07-03)
This work investigates the process of appropriation of secondary discourse genres (Bakhtin, 1992) in institutional contexts as a part of processes of social participation. Our main objective was to describe and to understand ...
Thumbnail

Estudo sobre as produções de texto de alunos do ensino fundamental - a influência da internet 

Camolese, Mariana Ribeiro de Carvalho (Universidade Federal de São Carlos, 2010-02-25)
It is possible that the written language is influenced by words and/or expressions as well as graphic or semiotic elements, which are present in interactions in virtual environments (relationship sites, instant chats, ...
Thumbnail

A influência do material didático na motivação de aprendizes da língua inglesa em contexto de ensino público 

Campos-Gonella, Cristiane Oliveira (Universidade Federal de São Carlos, 2007-09-12)
The aim of this work is to verify the motivation of students to study English in the beginning of their first year right after primary school (5Th grade in Brazil), as well as to analyze the influence of teaching ...
Thumbnail

O gênero fórum de discussão online na formação continuada de orientadores de estudos do PNAIC : caracterização e potencialidades 

Ferreira, Larissa de Paula (Universidade Federal de São Carlos, 2015-12-01)
This research aims to investigate in what way the course of continuing education, and more specifically, the discussion in foruns gender conducted online and offered by the National Pact for Literacy in the Age One (PNAIC) ...
Thumbnail

Entre transgressões e consensos : a relação entre ética e estética no caso da telenovela “Lado a Lado” no âmbito do debate sobre ações afirmativas no ano de 2012 

Lopes, Ana Carolina Siani (Universidade Federal de São Carlos, 2017-03-13)
This paper aimed to understand the potential relationships between the telenovela "Side by Side" (Rede Globo, 2012) and the clashes and discussions about Affirmative Actions that occurred in the Brazilian media in the year ...
Thumbnail

O Processo de causativização de inergativos e inacusativos no português brasileiro : por uma abordagem nanossintática 

Ferreira, Thayse Letícia (Universidade Federal de São Carlos, 2017-02-22)
The causative relation has been, for centuries, an interesting source of research in the most di erent areas of knowledge. In this dissertation, we investigated the possibility of certain unergative and unaccusative verbs ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 21

UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT
 

 


UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT