• português (Brasil)
    • English
    • español
  • português (Brasil) 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Entrar
Sobre
  • Políticas
  • Instruções aos autores
  • Contato
    • Políticas
    • Instruções aos autores
    • Contato
Ver item 
  •   Página inicial
  • Centro de Educação e Ciências Humanas - CECH
  • Programas de Pós-Graduação
  • Linguística - PPGL
  • Teses e dissertações
  • Ver item
  •   Página inicial
  • Centro de Educação e Ciências Humanas - CECH
  • Programas de Pós-Graduação
  • Linguística - PPGL
  • Teses e dissertações
  • Ver item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresOrientadorTítulosAssuntosÁreas do CNPqPrograma de pós-graduaçãoTipo de documentoEsta coleçãoPor data do documentoAutoresOrientadorTítulosAssuntosÁreas do CNPqPrograma de pós-graduaçãoTipo de documento

Minha conta

Entrar

A teoria de gêneros na formação inicial de professores de língua inglesa: investigando contribuições para o desenvolvimento do conhecimento docente

Thumbnail
Visualizar/Abrir
6063.pdf (11.17Mb)
Data
2014-06-30
Autor
Campos-Gonella, Cristiane Oliveira
Metadata
Mostrar registro completo
Resumo
This study aims at investigating the effects of using the swalesian genre analysis theory in the process of teacher education. The participants are pre-service teachers of English as a foreign language, who are in the third-year of their undergraduate course in Languages and Literature. The theoretical frameworks of this research combine the theory and pedagogy of genres and the theory of teacher education, the latter in light of the teacher cognition studies. The investigation can be classified as essentially qualitative, with an interpretive and ethnographic perspective. The data analysis process reveals that the use of the genre theory in language teacher education can be considered an adequate instrument for both, a better understanding of the text, ultimately promoting a better understanding of the situated use of the target language by student-teachers, as well as an exercise of methodological choices and implementation of education. These aspects, together, converged on an improvement of teacher knowledge. In this sense, this study contributes to the affirmation of the genre theory in English language teacher education by providing both, subsidy and varied perspectives to the process.
URI
https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/5636
Collections
  • Teses e dissertações

UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Deixe sua opinião

UFSCar

IBICT
 

 


UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Deixe sua opinião

UFSCar

IBICT