• Classificação do comportamento verbal e aquisição de discriminações condicionais por bebês 

      Aguiar, Graziele Thomasinho de; http://lattes.cnpq.br/5474561962677267 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, , 28/08/2013)
      Arbitrary stimuli can be related through conditional discrimination, via procedure Matching-tosample. The procedure can also establish equivalent relations emerge when relations were not directly taught. Such relationships ...
    • Novos repertórios verbais em crianças pequenas: ouvinte, falante e classes de estímulos equivalentes 

      Almeida, Christiana Gonçalves Meira de; http://lattes.cnpq.br/4219119185672316 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, , 02/07/2014)
      Research on stimulus class formation in very young children can bring important contributions to our current understanding of relations between verbal operants and concept formation repertoire. The present research was ...
    • Ensino de discriminações condicionais em bebês: avaliação do responder por exclusão e treino de emparelhamento de identidade com diferentes estímulos 

      Garcia, Lucas Tadeu; http://lattes.cnpq.br/3292626740859106 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, , 28/05/2010)
      Studies on learning by exclusion and stimuli equivalence are usually conducted by means of conditional discriminations teaching procedures. Some recent studies have investigated important variables in procedures for teaching ...
    • Ampliação do repertório verbal de quatro bebês: ensino de ecóico, relação auditivo-visual e tato 

      Löhr, Thaise; http://lattes.cnpq.br/8622825623659235 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, , 15/06/2011)
      The present study undertakes teaching tactile response to four infants, ages 26-29 months, with limited exposure to verbal stimulation. The decision to teach tact response is based on the concept that it is one of the most ...
    • Procedimentos e processos uma delicada relação na aprendizagem de discriminações por bebês 

      Sousa, Naiara Minto de; http://lattes.cnpq.br/6737172054075231 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, , 30/08/2013)
      This dissertation was based on four empirical research reports submitted for publication in specialized journals. The empirical researches laid the foundations for a theoretical analysis on Stimulus Control and discrimination ...
    • Avaliação do responder por exclusão por bebês de até 36 meses 

      Souza, Leylanne Martins Ribeiro de; http://lattes.cnpq.br/1985095548807586 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, , 27/02/2014)
      Exclusion responding is the immediate selection of a comparison indefinite stimulus before a stimulus model also undefined, without a prior history teaching model. The acquisition of vocabulary due to exclusion responding ...
    • Ensino de relações nome-objeto e aprendizagem de relações emergentes por bebês 

      Souza, Leylanne Martins Ribeiro de; http://lattes.cnpq.br/1985095548807586 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, Câmpus São Carlos, 30/04/2018)
      The studies reported in this dissertation specifically addressed the population of toddlers, aged between 14 and 25 months age. The studies investigated the teaching of name-object relations in tasks of auditory-visual ...