• Classificação do comportamento verbal e aquisição de discriminações condicionais por bebês 

      Aguiar, Graziele Thomasinho de; http://lattes.cnpq.br/5474561962677267 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, , 28/08/2013)
      Arbitrary stimuli can be related through conditional discrimination, via procedure Matching-tosample. The procedure can also establish equivalent relations emerge when relations were not directly taught. Such relationships ...
    • Ensino de discriminações condicionais em bebês: avaliação do responder por exclusão e treino de emparelhamento de identidade com diferentes estímulos 

      Garcia, Lucas Tadeu; http://lattes.cnpq.br/3292626740859106 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, , 28/05/2010)
      Studies on learning by exclusion and stimuli equivalence are usually conducted by means of conditional discriminations teaching procedures. Some recent studies have investigated important variables in procedures for teaching ...
    • Ampliação do repertório verbal de quatro bebês: ensino de ecóico, relação auditivo-visual e tato 

      Löhr, Thaise; http://lattes.cnpq.br/8622825623659235 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, , 15/06/2011)
      The present study undertakes teaching tactile response to four infants, ages 26-29 months, with limited exposure to verbal stimulation. The decision to teach tact response is based on the concept that it is one of the most ...
    • Procedimentos e processos uma delicada relação na aprendizagem de discriminações por bebês 

      Sousa, Naiara Minto de; http://lattes.cnpq.br/6737172054075231 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, , 30/08/2013)
      This dissertation was based on four empirical research reports submitted for publication in specialized journals. The empirical researches laid the foundations for a theoretical analysis on Stimulus Control and discrimination ...
    • Avaliação do responder por exclusão por bebês de até 36 meses 

      Souza, Leylanne Martins Ribeiro de; http://lattes.cnpq.br/1985095548807586 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, , 27/02/2014)
      Exclusion responding is the immediate selection of a comparison indefinite stimulus before a stimulus model also undefined, without a prior history teaching model. The acquisition of vocabulary due to exclusion responding ...
    • Ensino de relações nome-objeto e aprendizagem de relações emergentes por bebês 

      Souza, Leylanne Martins Ribeiro de; http://lattes.cnpq.br/1985095548807586 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, Câmpus São Carlos, 30/04/2018)
      The studies reported in this dissertation specifically addressed the population of toddlers, aged between 14 and 25 months age. The studies investigated the teaching of name-object relations in tasks of auditory-visual ...