Browsing Programas de Pós-Graduação by Title
Now showing items 433-452 of 4874
-
A avaliação da oralidade em contexto de formação de professores de inglês com instrução baseada em conteúdo: critérios e instrumentos
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 20/02/2019)The implementation of content-based instruction (CBI), a pedagogical content/language integrating approach, has been recommended by specialists as an alternative for the development of students’ oral ability (OA) in English ... -
Avaliação da Plataforma Lattes como fonte de coleta de metadados para povoamento automatizado em repositórios institucionais
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade - PPGCTS, Câmpus São Carlos, 27/02/2018)Institutional Repositories (IR) are related to the Green Road strategy adopted by the Open Access Movement, which aims to create digital archives for storing and providing access to scientific and technological information. ... -
Avaliação da política de inclusão escolar em um município na perspectiva de professores
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 30/06/2020)This study is part of a bigger multimethod project that had the objective of analyzing the school inclusion policy within a city from São Paulo State (Brazil) using the Policy Cycle Approach (PCA). This research focused ... -
Avaliação da satisfação do aluno com deficiência no ensino superior: estudo de caso da UFSCar
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 30/11/2011)The increasing number of disabled students in higher education has raised issues that were, in the past, focused on basic education. Those issues create now an urgent need in higher education for physical infrastructure, ... -
Avaliação das atividades de crianças com paralisia cerebral na escola regular : participação, níveis de auxílio e desempenho.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 31/05/2007)Facing the great debate on the inclusion of students with special needs, this study investigated the involvement, level of support and activities performances of children with cerebral palsy on the school context through ... -
Avaliação das possibilidades do ensino colaborativo no processo de inclusão escolar do aluno com deficiência mental.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 20/12/2004)Every day the school faces the challenge of teaching with quality all the students but without having a lot of success in working with the diversity because of the verified absence of a serious and effective politics of ... -
Avaliação das relações pré-aritméticas em crianças e adolescentes com deficiência visual
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 27/02/2019)This research had the general objective of evaluating mathematical skills of counting and measurement of children and adolescents with visual impairment, being organized in two studies. Initially, a general presentation ... -
Avaliação de ações educacionais de educação especial em um município paulista de pequeno porte
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 18/02/2021)In the 21st century, in the Brazilian scenario, the National Education Plan (2014-2024) proposes, among other goals, goals for the educational attendance of the Special Education Target Audience (SETA), without, however, ... -
Avaliação de estratégias para desenvolver habilidades comunicativas verbais em indivíduos com autismo de alto funcionamento e síndrome de Asperger.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 21/12/2004)The high-functioning autism and Asperger syndrome are pervasive developmental disorders, that among other simptoms, present in higher or lower level alteration in communicative and social abilities. This study was ... -
Avaliação de fala de usuários de implante coclear após ensino de relações modelo articulatório/figura e palavra falada/figura
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 22/02/2013)Cochlear implants have been effective on cases of deep hearing loss, by allowing sound perception. People with prelingual deafness must learn hearing skills, when using this implant. This study is part of a research program ... -
Avaliação de habilidades pré-aritméticas e ensino de adição e subtração para crianças: contribuições da análise do comportamento
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, , 23/08/2013)The purposes of this study were propose: a pre-math skills evaluation tool for map the students repertoire of the early years of elementary school and analyze the complexity of relations of the tool; and an evaluation and ... -
Avaliação de habilidades sociais de adolescentes em conflito com a lei em interações com familiares e amigos : uma análise de metacontingências
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 15/06/2015)The study of juvenile offender’s interactions with mother, brother, and friend indicates which categories of social skills (assertiveness, self-control, conversation, and empathy) are established by shaping and modeling ... -
Avaliação de leitura em espanhol língua estrangeira: das concepções dos professores à prática
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 23/04/2020)Learning assessment, althougth studied in academia, is still a controversial element in the educational field. While it is rejected by students and teachers, it is valued within the education system (SCARAMUCCI, 1999). ... -
Avaliação de limiar e máximo conforto auditivo por meio de procedimentos operantes com crianças surdas prélinguais submetidas a implante coclear
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 31/03/2005)The cochlear implant is a prosthetic electric device that is implanted through surgery. I has the propose of substituting the cochlear functions allowing thus, the individuals with pre and post-linguistic neurosensorial ... -
A avaliação de língua inglesa no ENEM : efeitos de seu impacto social no contexto escolar
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 15/02/2013)During all life we test and are tested, in many contexts and situations and with many purposes. (MCNAMARA, 2000) One of the most famous tests is the educational one, which can be internal, prepared and applied by the teacher ... -
Avaliação de procedimentos de ensino para ampliar a produção oral de sentenças em crianças com implante coclear
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 30/04/2019)Researches in verbal learning of sentences, in cochlear implants’ (CI) users, are recent and suggest the potential of equivalence-based instruction (EBI) and matrix training to promote the symbolic relations, the control ... -
Avaliação de professores sobre o repertório social e acadêmico de alunos com deficiência mental incluídos no ensino regular.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 17/02/2006)The school inclusion of pupils with specials educational needs at the regular teaching have been the proposal guide and dominant especial education at the Brazil on last years. With this proposal beginning studies and ... -
Avaliação de proficiência oral em língua estrangeira : foco nos elementos provocadores na interação face a face do exame Celpe-Bras
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 14/02/2017)Proficiency exams and tests have increasingly attracted the attention of people in general and Applied Linguistics researchers interested in Language Assessment, as they may cause a significant impact on the examinee, since ... -
Avaliação de programa de educação positiva com recursos tecnológicos para mães que agridem fisicamente
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, , 02/04/2015)This thesis involves a compilation of scientific texts and comprises four manuscripts: one book chapter and three Journal papers. Such texts are articulated in order to structure the theoretical support, the development ... -
Avaliação de programa para capacitar pais como agentes de promoção de comportamentos de estudo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 19/02/2009)Parental involvement can be crucial for children s academic success; however, parents often don t have appropriate repertoire to deal with scholar difficulties or to promote autonomous and effective study behaviors in their ...