• português (Brasil)
    • English
    • español
  • português (Brasil) 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Entrar
Sobre
  • Políticas
  • Instruções aos autores
  • Contato
    • Políticas
    • Instruções aos autores
    • Contato
Buscar 
  •   Página inicial
  • Centro de Ciências Humanas e Biológicas - CCHB
  • Cursos de Graduação
  • Pedagogia - PedL-So
  • TCC
  • Buscar
  •   Página inicial
  • Centro de Ciências Humanas e Biológicas - CCHB
  • Cursos de Graduação
  • Pedagogia - PedL-So
  • TCC
  • Buscar
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresOrientadorTítulosAssuntosÁreas do CNPqPrograma de pós-graduaçãoTipo de documentoEsta coleçãoPor data do documentoAutoresOrientadorTítulosAssuntosÁreas do CNPqPrograma de pós-graduaçãoTipo de documento

Minha conta

Entrar

Discover

AutorAbreu, Camilla Fenley Antas de (1)Aceituno, Gabriela (1)Alencar, Naara Gonçalves de (1)... Ver maisAssuntoEducação infantil (17)Early childhood education (14)Educação Infantil (14)... Ver maisData de publicação2023 (1)2022 (7)2021 (36)2020 (20)2019 (7)2017 (3)2016 (1)2015 (4)2014 (1)Áreas do CNPqCIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::TOPICOS ESPECIFICOS DE EDUCACAO (52)CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM (13)CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO (8)... Ver maisTipo de documentoTCC (80)

Buscar

Filtros

Utilize filtros para refinar o resultado de busca.

Itens para a visualização no momento 1-10 of 80

  • Opção de ordenação:
  • Relevância
  • Título - crescente
  • Título - decrescente
  • Data de publicação - crescente
  • Data de publicação - decrescente
  • Resultados por página:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Documentação pedagógica enquanto um exercício de sensibilização: do protagonismo das crianças ao olhar atento do educador 

Camargo, Gabrielle Augusta Silva de (Universidade Federal de São Carlos, 2019-12-18)
This undergraduate thesis investigates the pedagogical documentation as an essential element to Early Childhood Education, allowing teachers being more critics with their practices, valuing more the children, their learnings, ...
Thumbnail

Práticas de consciência fonológica: brincar alfabetizando no último ano da educação infantil e alfabetizar letrando no primeiro ano do ensino fundamental 

Pena, Nathália Nepomuceno (Universidade Federal de São Carlos, 2020-10-15)
This monograph has the general objective of understanding how the domain of phonological awareness practices contributes to literacy and literacies from the theoretical foundations and reflections on the practices of Soares ...
Thumbnail

O direito à literatura: letramento literário e contos de fadas como ressignificação do ordinário em extraordinário 

Oliveira, Natália Laiana (Universidade Federal de São Carlos, 2021-02-04)
The present work of conclusion of the course is a bibliographic and documentary research that seeks to deepen some concepts on the right to literature, literary literacy, and fairy tales. aimed at dialogue with BNCC and ...
Thumbnail

Alfabetização e letramento no ensino remoto emergencial: limites e possibilidades 

Alves, Susan Coroline Pereira (Universidade Federal de São Carlos, 2020-12-15)
This work sought to investigate the limits and possibilities of emergency remote education in the process of literacy in the early years of elementary school, supported by a historical approach to concepts around literacy, ...
Thumbnail

Figuras masculinas da educação infantil no munícipio de Sorocaba: discussão sobre a performatividade de gêneros 

Nascimento, Mateus (Universidade Federal de São Carlos, 2021-01-11)
The insertion of the male figure in the spaces of Early Childhood arises from social transformation, through much struggle by feminist movements in order to deconstruct the sovereign paradigm of the heterosexual and Christian ...
Thumbnail

Arte no berçário: bebês explorando, criando e aprendendo 

Hawthorne, Julia Galvani (Universidade Federal de São Carlos, 2021-01-15)
The work sought to understand how art is worked in nursery rooms and which pedagogical proposals can better favor babies' immersion in artistic languages, enabling them to experience and learn about themselves and the ...
Thumbnail

O livro didático do professor na pré-escola: uma análise das propostas pedagógicas a partir das políticas públicas educacionais 

Silva, Caroline Lurdes (Universidade Federal de São Carlos, 2021-03-18)
This monograph has the general objective of developing a critical look at the pedagogical proposals suggested for the preschool through the use of the teacher's textbooks. From the documental point of view, we studied the ...
Thumbnail

Letramento literário na bebeteca: a importância da contação de histórias nas creches para o desenvolvimento dos bebês 

Barboza, Monica de Oliveira Medeiros (Universidade Federal de São Carlos, 2020-12-17)
This course conclusion work aims to identify and understand the contributions of the bebeteca to reading and literary literacy in the development of babies in daycare centers. This is a bibliographical and documentary ...
Thumbnail

Análise pedagógica crítica do trabalho da terapia ocupacional na educação inclusiva 

Cervelin, Bruna Eiras (Universidade Federal de São Carlos, 2020-12-23)
The present work sought to understand the extent to which Freire's pedagogy can contribute to the praxis of occupational therapy to overcome limits and difficulties experienced in the educational practice of a critical ...
Thumbnail

Discursos de professoras sobre os corpos de meninas e meninos na Educação Infantil 

Carvalho, Letícia Romero de (Universidade Federal de São Carlos, 2020-12-17)
The object of this research is the teachers' speeches about the bodies of girls and boys in Early Childhood Education. Its objectives were to understand how this dimension is present in the school space, specifically in ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 8

UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Deixe sua opinião

UFSCar

IBICT
 

 


UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Deixe sua opinião

UFSCar

IBICT