• português (Brasil)
    • English
    • español
  • español 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
Acerca de
  • Politicas
  • Instrucciones a los autores
  • Contacto
    • Politicas
    • Instrucciones a los autores
    • Contacto
Buscar 
  •   Principal
  • Centro de Educação e Ciências Humanas - CECH
  • Programas de Pós-Graduação
  • Educação - PPGE
  • Teses e dissertações
  • Buscar
  •   Principal
  • Centro de Educação e Ciências Humanas - CECH
  • Programas de Pós-Graduação
  • Educação - PPGE
  • Teses e dissertações
  • Buscar
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Listar

Todo DSpaceComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresAsesorTítulosMateriasTemas CNPqPrograma de posgradoTipo de documentoEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresAsesorTítulosMateriasTemas CNPqPrograma de posgradoTipo de documento

Mi cuenta

Acceder

Descubre

AutorAlmeida, Nathália Suppino Ribeiro de (2)Almeida, Sara Ferreira de (2)Amaral, Débora Monteiro do (2)... másMateriaEducação (193)Professores - formação (108)Education (74)... másFecha2020 - 2022 (158)2010 - 2019 (666)2002 - 2009 (300)Temas CNPqCIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO (861)CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::TOPICOS ESPECIFICOS DE EDUCACAO (110)CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM (88)... másPrograma de PosgradoPrograma de Pós-Graduação em Educação - PPGE (1118)Programa Interinstitucional de Pós-Graduação em Ciências Fisiológicas - PIPGCF (3)Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So (1)... másTipo de documentoDissertação (652)Tese (471)

Buscar

Mostrar filtros avanzadosOcultar filttos avanzados

Filtros

Use filtros para refinar sus resultados.

Mostrando ítems 1-10 de 1124

  • Opciones de clasificación:
  • Relevancia
  • Título Asc
  • Título Desc
  • Fecha Asc
  • Fecha Desc
  • Resultados por página:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Práticas de ensino etnicorraciais no currículo em ação no ensino fundamental I 

Araújo, Natália Cristina Cabrera (Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-01)
The education of ethno-racial relations, the focus of this research, provided for the Law 10.639/2003, deals with the teaching of Afro-Brazilian and African history and culture emphasizing the importance of black culture ...
Thumbnail

Análise bibliométrica de teses sobre letramento disponíveis na Biblioteca Digital Brasileira de Teses e Dissertações (1997-2016) 

Sousa, Raquel Juliana Prado Leite de (Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-27)
In recent years, there has been increasing insertion of literacy in scientific production in the field of Education and also in the day to day of schools, with an expansion of the concept of the teaching of reading and ...
Thumbnail

Cantos, danças, rodas e resistência na comunidade Trovadores do Vale 

Oliveira, Pedro Augusto Dutra de (Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-21)
This dissertation describes and analyses the educational processes from the Trovadores do Vale Choir, an ensemble from the town of Araçuaí, in the Jequitinhonha Valley, Minas Gerais State, Brazil. Trovadores do Vale Choir ...
Thumbnail

Ana Maria Poppovic e a Educação de Crianças Menores de 10 anos: uma análise de suas ideias educacionais 

Chiari, Camila Maria (Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-20)
The research has as a proposal to capture, understand and analyze the educational ideas of the Pedagogue and psychologist Ana Maria Poppovic, reference researcher mainly between the decades of 1970 and 1980. Prominent ...
Thumbnail

Deus e o Diabo na terra da cerca: a educação como expressão da luta pela terra no Assentamento Santa Helena 

Tafuri, Diogo Marques (Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-22)
In this research, we discuss the struggle for land as a social practice that generates educational processes, situating it in the specific context of the farmers’ experiences living in Santa Helena settlement, located in ...
Thumbnail

O corpo litúrgico do Estado - um ensaio sobre a disputa pela soberania 

Augusto, Gabriel Luiz (Universidade Federal de São Carlos, 2017-07-12)
This thesis aims to investigate the intersection between the theological-political sphere and the subjectivation process in the modern era. Through genealogical procedures, it was intended to inquire the birth/origination ...
Thumbnail

Professoras experientes e a base de conhecimento para o ensino: pontas de icebergs 

Cruz, Eliana Marques Ribeiro (Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-26)
The focus of this research was the configuration of the Knowledge Base for the Teaching of experienced teachers, with the following objectives: to identify, describe and analyze which knowledge of this base are expressed ...
Thumbnail

Quando os alunos já são professores : ressentimento, teoria e prática na experiência do PARFOR 

Santos, Marcelo Alexandre dos (Universidade Federal de São Carlos, 2017-03-02)
The present work consists of a study about the teacher-student relationship when students are already teachers. The specificities of this relationship are analyzed from two fundamental elements, namely: the resentment ...
Thumbnail

O Colégio São Benedito e a escolarização da população negra em Campinas-SP no início do século XX 

Sgarbosa, Lívia (Universidade Federal de São Carlos, 2018-10-29)
In the post-abolition period and in the First Republic, the black population was removed from the minimum conditions to integrate into Brazilian society, which underwent major transformations with the goal of developing ...
Thumbnail

Processos criativos no desenvolvimento da musicalidade de professoras unidocentes 

Ferreira, Heloise Gomes (Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-14)
This research described and analysed creative processes in the development of the musicality of primary teachers. It was discussed the themes that emerged from a set of discussions and activities developed over three months ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 113

UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Sugerencias

UFSCar

IBICT
 

 


UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Sugerencias

UFSCar

IBICT