• Geografia para todos: linguagem cartográfica tátil na sala de aula comum 

      Giehl Birão, Fabiana Cristina; http://lattes.cnpq.br/6067769643299024 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 06/12/2018)
      In the current scenario of basic education, the training of teachers in classrooms after the policy of inclusive education stands out. These teachers are not always prepared to help students with disabilities and are facing ...
    • Habilidades paternas, relacionamento conjugal e problemas de comportamento de crianças com e sem atraso no desenvolvimento 

      Fantinato, Aline Costa; http://lattes.cnpq.br/4655774422303804 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 18/02/2013)
      Children who don t have a positive and loving relationship with his father or whose father uses strict disciplinary practices and are exposed to violence and / or marital problems, are at a high risk to develop problems ...
    • Habilidades rítmicas para crianças com autismo com procedimentos da Análise do Comportamento Aplicada 

      Asnis, Valéria Peres; http://lattes.cnpq.br/9926181735765678 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 20/02/2018)
      Children receive the diagnosis of Autism Spectrum Disorder (ASD) when they present deficits in social communication and interaction and restricted and repetitive behaviors and interests. Studies suggest that using appropriate ...
    • Habilidades sociais acadêmicas de crianças com baixo e alto desempenho acadêmico na interação com o professor 

      Fumo, Vivian Maria Stabile; http://lattes.cnpq.br/6947148117600264 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 13/02/2009)
      Identifying the features related to the quality of teacher-student interaction and to the set of teacher and student s social skills is a key aspect for a more accurate understanding of learning difficulties. Studies show ...
    • Habilidades sociais de crianças com diferentes necessidades educacionais especiais: comparações múltiplas 

      Freitas, Lucas Cordeiro; http://lattes.cnpq.br/9607932972038616 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 28/03/2011)
      Evaluation studies about social skills of children have shown that in general there is an impairment of social skills in learning disabilities, sensory disabilities and other conditions of special educational needs. However, ...
    • Habilidades sociais e deficiência intelectual: influência de um programa de educação física baseado na cultura corporal 

      Ferreira, Elizângela Fernandes; http://lattes.cnpq.br/0595279934325883 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 24/02/2014)
      People with Intellectual Disabilities (ID) may have impaired social skills due to difficulties associated with adaptive behavior, which is a determining factor in their development. Social skills, and adaptive behavior, ...
    • Habilidades sociais e desempenho acadêmico : processos cognitivos como moderadores e mediadores. 

      Feitosa, Fabio Biasotto; http://lattes.cnpq.br/1926451232944635 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 26/04/2007)
      The general goal of this work was to examine the role of analogous mechanisms of information processing required for social performance (social perception, assessed on the basis of facial expression recognition) and ...
    • Habilidades sociais educativas de professores de pré-escolares com desenvolvimento típico, problemas de comportamento e deficiência 

      Guimarães, Cristiane de Azevedo; http://lattes.cnpq.br/3516965117572901 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 26/02/2019)
      Each stage of development, added to the specific characteristics of the students, may require a different management by the teacher in terms of educative social skills. Thus, this study aimed to: characterize the educative ...
    • Habilidades sociais educativas na interação professor-aluno 

      Manolio, Carina Luiza; http://lattes.cnpq.br/8954629444758162 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 20/02/2009)
      The interaction between students and teacher-student are considered a basic aspect of the education-learning process. The nature and the quality of this interaction will play a decisive role on this process s characteristics ...
    • Habilidades sociais em profissionais com deficiência incluídos em ambiente organizacional: estudos de caso 

      Carvalho, Thaiz Angelino; http://lattes.cnpq.br/0524792810001029 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 23/03/2009)
    • Habilidades sociais em trabalhadores com e sem deficiência física: uma análise comparativa 

      Pereira, Camila de Sousa; http://lattes.cnpq.br/2000229988155180 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 24/02/2006)
      Considering that many researches show the importance of social skills not only for personal well-being but for a good professional performance as well, this research having as axis the theoretical-practical camp of Social ...
    • Habilidades sociais na comorbidade entre dificuldade de aprendizagem e problemas de comportamento : uma avaliação multimodal 

      Barreto, Simone de Oliveira; http://lattes.cnpq.br/1082510569127779 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 29/06/2007)
      This study describes the repertoire of social skills and the frequency of externalizing and internalizing behavior problem among children who presented both problem behavior and learning disabilities. The children were ...
    • Habilidades sociais parentais e infantis, problemas de comportamento em pré-escolares: avaliação de pais e professores 

      Brasil, Silvany Ellen Risuenho; http://lattes.cnpq.br/4941144201961213 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 24/02/2014)
      Whereas the primary socialization of children happens within the family, where parents provide arrangements of reinforcement contingencies or offer models of behavior, including expanding and improving social skills classes. ...
    • Habilidades sociais relevantes para alunos com e sem necessidades educacionais especiais segundo avaliação do professor 

      Amaro, Livia de Castro Pereira; http://lattes.cnpq.br/5270799550828692 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 05/03/2012)
      In our culture school plays an important role in our children's development, as it promotes not only academic skills but also social skills. It is important to consider the role of teachers in the social and emotional ...
    • Uma heterotopia pedagógica : práticas bilíngues com alunos surdos em salas multisseriadas 

      Almeida, Júlia Caroline de Araújo; http://lattes.cnpq.br/1369122714639837 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 18/12/2017)
      From the concept of resistance coined by Michel Foucault, and also, by the configuration of new fields of knowledge in the education of deaf people with the emergence of cultural perspective, the present work had as main ...
    • Histórias da educação especial produzidas a partir de matérias publicadas em jornal paulista : 1997- 2004 

      Santos, Keisyani da Silva; http://lattes.cnpq.br/9429520073186592 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 26/02/2016)
      In the transition from the twentieth to the twenty-first century, with the advent of international policies for Inclusive Education, Brazilian Special Education outlines new directions for its history. In this period, ...
    • Histórias e memórias de lideranças surdas em Pernambuco 

      Vasconcelos, Norma Abreu e Lima Maciel de Lemos; CV: http://lattes.cnpq.br/4261347568631671 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 20/04/2018)
      This thesis is based on his historical and cultural approach, wich recognizes the historicity of the human being, values the transmissin of socially acquiered knowledge, assumes that constitutions of the subject happens ...
    • Identificação de barreiras para a escolarização inclusiva de alunos com deficiências físicas 

      Teixeira, Emanuele; http://lattes.cnpq.br/8003993108324709 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 31/08/2009)
      In recent years, studies on the efficiency and practices based on policies of school inclusion have presented results often controversial. The lack of concrete data has been considered the main difficulty encountered in ...
    • Identificação de barreiras para a escolarização inclusiva de alunos com deficiências físicas 

      Teixeira, Emanuele; http://lattes.cnpq.br/8003993108324709 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 31/08/2009)
      In recent years, studies on the efficiency and practices based on policies of school inclusion have presented results often controversial. The lack of concrete data has been considered the main difficulty encountered in ...
    • Identificação de brincadeiras e jogos como consequências de comportamentos de escolha para crianças 

      Sacramento, Beatriz Coletti do; http://lattes.cnpq.br/9721800295748514 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 20/03/2015)
      Social behavior can be defined as the behavior of two or more people, one over the other, or all together through a common environment. The aim of this study was to identify if the pictures that represent plays and games ...