Navegando Teses e dissertações por título
Itens para a visualização no momento 255-274 of 718
-
Efeito da tutoria por pares na participação de um estudante com deficiência física nas aulas de educação física
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 28/02/2018)Including people with disabilities in the school systems has been on the rise for some years, however, such inclusion in general classes does not guarantee that such students will participate effectively in classes. ... -
Efeito de diferentes intervenções domiciliares no desenvolvimento de crianças contaminadas por chumbo: um estudo longitudinal
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 26/02/2007)Lead is a toxic metal that affects all the organs and systems of the human body, being its absorption bigger in children and pregnant women. Although the harmful effect of lead in infantile development (e.g., hyperactivity, ... -
Efeito de um programa de comunicação alternativa para a capacitação de mães de crianças com paralisia cerebral não verbal
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 06/02/2013)Communication is an important resource for child development, because through it the children acquire communication skills and relate to people. Children with severe communication disorders require a rehabilitation program ... -
Efeito de um programa de equoterapia nos aspectos psicomotores de crianças com indicativos do TDAH
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 26/02/2013)The hippotherapy is a therapeutic and educational horse that uses an interdisciplinary approach in seeking the biopsychosocial development of people with special needs. Among the various types of special needs highlights ... -
Os efeitos da adaptação do PECS associada ao Curriculum funcional natural em pessoas com autismo infantil
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 16/11/2000)Communication disorders in persons diagnosed with autism, generally are severe and bring difficulties to their interpersonal relationships, putting them apart, being not comprehended by the majority of other people. The ... -
Efeitos da dramatização sobre compreensão oral de histórias infantis por alunos com deficiência auditiva.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 27/07/2004)The scholar integration proposal demands that the school organize itself to facilitate the access for students with hearing impairment to the curriculum, allowing them, under those circumstances, to have educational ... -
Efeitos da exposição combinada a programas informatizados de ensino de leitura, escrita e consciência fonológica a alunos com dificuldade de aprendizagem
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 30/06/2016)The present study aimed to verify the development of phonological awareness and the acquisition of reading and writing in children with learning difficulties using a reading and writing and a phonological awareness ... -
Os efeitos de ações formativas nas interações mediadas pela comunicação alternativa por alunos com Tea
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 18/10/2021)Augmentative and Alternative Communication (AAC) aims to expand the communicative possibilities of people with complex communication needs, in which their abilities to dialogue and to make themselves understood are ... -
Efeitos de condições de monitoramento de mães sobre desempenho em supervisão de estudos
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 18/03/2011)Studies on school problems and school failure suggest that some of these problems are result of ineffective interactions between student, family and school. This is a serious concern for the educational practices, as ... -
Efeitos de ensino de multiplicação por meio do ensino por matriz na emergência de respostas recombinadas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 24/01/2024)With the technological advances present in society, education can take advantage of the benefits that the attractions of virtual environments have and, thus, promote conditions that enhance student learning. The main ... -
Efeitos de um procedimento de ensino com música no comportamento ecoico de crianças pequenas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 28/02/2024)Echoic behavior is defined as a vocal response with point-to-point correspondence between the response and the preceding discriminative vocal stimulus. The ability to echo can be considered essential for other verbal ... -
Efeitos de um procedimento informatizado e aplicado de forma remota e síncrona na leitura e escrita de sentenças para crianças em idade escolar
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 28/04/2021)Reading and writing repertoires are fundamental for learning more complex academic skills and enable individuals to be more autonomous. Behavior analysis has demonstrated success in applying the equivalence-based instruction ... -
Efeitos de um programa de atenção diversificado às mães de alunos severamente prejudicados.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 26/06/2006)The national literature in the field of special education has continually pointed the necessity of research on programs towards attention to the families of persons with handicap. The present research start from the idea ... -
Efeitos de um programa de habilidades sociais comunicativas para crianças com distúrbio específico de linguagem
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 10/08/2012)The language is considered the first form of socialization of the child, and, in most cases, is done explicitly by parents through verbal instructions during daily activities. Thus, the child has access, even before learning ... -
Efeitos de um programa de prevenção de problemas de comportamento em crianças pré-escolares de famílias de baixa renda.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 20/02/2006)The objective of this research was assess the effects of an early intervention program to low-income families living in a small city of São Paulo, to prevent the development of problems behavior in pre-school children, by ... -
Efeitos de um programa de remediação fonológica nas habilidades de leitura e escrita em alunos com Síndrome de Down
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 04/02/2009)Many studies show the importance of remediation programs to improve phonological skills of reading and writing, however few are concerned with results that could be found in students with Down syndrome. Thus, the main ... -
Efeitos de um programa educacional para atendentes visando a independência de jovens com deficiência intelectual institucionalizados
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 22/02/2010)The general aim of the present research was to evaluate the efficacy of an Educational Program with institutional caregivers trained in the work environment with the objective to teach youngsters with intellectual disabilities ... -
Efeitos de um treino de habilidades para a vida junto a adolescentes com deficiência intelectual e em situação de acolhimento
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 17/12/2015)In Brazil, the Official authorities send children and teenagers who need special legal protection to an Institutional Shelter and/or a Foster Care, which priorities are: to promote a health development, social and familiar ... -
Efeitos de uma intervenção com monitores de Organização Não-Governamental para minimizar problemas de comportamento em crianças
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 23/02/2010) -
Efeitos de uma intervenção precoce em pais gestantes acerca do desenvolvimento infantil e violência intrafamiliar
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 10/04/2014)Primary prevention aims to identify, remove or reduce the incidence of risk factors that produce conditions of adversity. These conditions enable the link with Special Education required, since researches on strategies ...