• Objetos de aprendizagem em contextos inclusivos: subsídios para a formação de professores 

      Bardy, Lívia Raposo (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 24/02/2010)
      This study linked the line "The scientific and human resources training in Special Education" aims to contribute to the process of inclusion, as well as the process of training teachers to work with students who have SEN. ...
    • Os efeitos de ações formativas nas interações mediadas pela comunicação alternativa por alunos com Tea 

      Reis, Henrique de Candia (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 18/10/2021)
      Augmentative and Alternative Communication (AAC) aims to expand the communicative possibilities of people with complex communication needs, in which their abilities to dialogue and to make themselves understood are ...
    • A neurociência aplicada à educação especial: em foco a formação dos professores do atendimento educacional especializado 

      Borges, Angelita Salomão Muzeti (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 04/03/2022)
      Historically, Special Education has been presented in different arrangements, carried out in different places, with different purposes in terms of care for students with disabilities. Such arrangements were intertwined ...
    • Diálogos com tradutores-intérpretes de língua de sinais 

      Menezes, Adriane Melo de Castro (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 23/05/2014)
      The focus of this work was to watch, in the speeches of InterpreterTranslators of the Language of Signs (TILS), the understanding and the conceptions that they have concerning your function in the process of the deaf ...