Browsing Teses e dissertações by Subject "Terapia ocupacional"
Now showing items 1-8 of 8
-
Design universal, acessibilidade e tecnologia assistiva : a formação profissional do terapeuta ocupacional na perspectiva da equidade
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 13/01/2011)The occupational therapist activity seeks to promote autonomy and independence for the general population in the different areas of personal and social interaction, participating in the development of social policies. Among ... -
Inclusão escolar de crianças com necessidades educacionais especiais : práticas e perspectivas de terapeutas ocupacionais
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 27/03/2009)More importance is being attributed to the inclusion of children with special needs in the general school education system in Brazil. In this context, there has been increased discussion regarding the use of several different ... -
Caracterização de servidores com deficiência de uma Instituição Federal de Ensino Superior
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 26/02/2013)Occupational therapy aims to enable people to engage in the roles, tasks and activities that have meaning for them in their daily lives and that define their lives, including work. The idea of Support Paradigm emphasizes ... -
Tecnologia assistiva: identificação de modelos e proposição de um método de implementação de recursos
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 08/05/2013)The latest international researches seek to understand the factors that influencing the successful use of assistive technology devices through studies regarding the systematizing of assessments; abandonment of devices; or ... -
Papéis ocupacionais e pessoas com deficiências físicas: independência, tecnologia assistiva e poder aquisitivo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 02/07/2012)The aim was to investigate if there is association between occupational roles, independence, purchasing power, age, time of disability and technology in the lives of people with physical disabilities living in the city of ... -
Análise de um programa de autorregulação para alunos com dificuldades de aprendizagem
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 06/12/2013)The students with learning difficulties have failures in integrating perceptual, memory, thought, language, in one or more aspects of self-regulation of learning and does not have and/or making use of appropriate and active ... -
Programa de capacitação de docentes para promover independência de crianças com baixa visão nas atividades de vida diária:PRÓ-AVD
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 25/08/2009)It is estimated that in Brazil one of 500 children have low vision. In this population, among all difficult possible, have the dependency in daily life activities (ADL), that influence at social integration, learning and ... -
Saúde mental infantojuvenil e inclusão escolar: desafios, demandas e proposição de formação continuada para professores
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 26/10/2018)The World Health Organization and recent studies indicate that schools have been receiving students with mental health disorders, but little is known about these children and how teachers have acted with them. Teachers ...