• Condições de trabalho e saúde de professores de alunos com ou sem necessidades educacionais especiais 

      Silva, Nilson Rogério da (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 15/06/2009)
      The of teaching profession is permeated by adverse work conditions, low wages, inadequacy of material and didactic resources, numerous classrooms, tension in the relationship with the students, excessive work load, lack ...
    • Habilidades sociais em trabalhadores com e sem deficiência física: uma análise comparativa 

      Pereira, Camila de Sousa (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 24/02/2006)
      Considering that many researches show the importance of social skills not only for personal well-being but for a good professional performance as well, this research having as axis the theoretical-practical camp of Social ...
    • Algumas contribuições do paradigma de escolha para o trabalho de pessoas com deficiência intelectual 

      Escobal, Giovana (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 01/12/2010)
      For the Analysis of Operant Behavior, between behavior and choice there is a bidirectional relationship, because each environmental stimulus has the potential to control various responses and the repertoires of individuals ...
    • O trabalho de professores de educação especial : análise sobre a profissão docente no estado de São Paulo 

      Padilha, Adriana Cunha (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 04/10/2012)
      This research aims to think about what kind of work conditions teachers of Special Education (SE) from São Paulo State have to confront on their everyday practice. Critical approach was adopted having as methodological ...
    • Escolha e desempenho no trabalho de adultos com deficiência mental 

      Escobal, Giovana (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 23/02/2007)
      Choice making is a fundamental skill for all individuals. Choice opportunities are related with important questions of human development, and of paramount importance to the development of clinical and educational programs ...
    • Fatores de risco ao envolvimento materno com filhos pré-escolares : associações com estresse e burnout 

      Zanfelici, Tatiane Oliveira (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 11/03/2009)
      Healthy infant development greatly depends on the quality of interactions between the children and their primary caregivers. In its turn, based on Bronfrenbrenner´s bioecological model, parental involvement is affected by ...
    • Caracterização de servidores com deficiência de uma Instituição Federal de Ensino Superior 

      Silva, Mariana Seabra da (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 26/02/2013)
      Occupational therapy aims to enable people to engage in the roles, tasks and activities that have meaning for them in their daily lives and that define their lives, including work. The idea of Support Paradigm emphasizes ...
    • Estudo sobre acesso e permanência no mercado de trabalho de pessoas com deficiência intelectual 

      Borges, Karla Janaine de Moraes (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 29/08/2019)
      The inclusion of people with intellectual disabilities in the labor market, according to official data, has increased in recent years. Compared to other people with disabilities, people with intellectual disabilities are ...
    • Docentes com deficiência na educação superior brasileira e condições de trabalho 

      Ferreira, Sally Cristina Gouveia da Silva (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 28/03/2024)
      This work is an analysis of the working conditions of teachers with disability in Brazilian public universities. Its general objective is to: Analyze the working conditions of teachers with disabilities who work in public ...