Mostrando ítems 601-620 de 711

    • Desempenho em vocabulário, leitura e escrita: prematuridade como fator associado 

      Lima, Débora Corrêa de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 25/02/2014)
      Learning to read is preceded by the acquisition of vocabulary, and premature birth is a risk factor for the delayed development of language. However, few studies have investigated the association between prematurity and ...
    • Programa de orientação não presencial de pais de crianças deficientes auditivas. 

      Motti, Telma Flores Genaro (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 24/02/2005)
      The final result of rehabilitation of hearing impaired children depends on how the parents deal with the situation, i.e. how they accept their child s condition and enjoy the opportunities of the environment to stimulate ...
    • Instituições residenciais para pessoas com deficiência intelectual: um programa educacional para promover qualidade no atendimento 

      Boueri, Iasmin Zanchi (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 27/02/2014)
      The aims of the current research were to characterize the residential institutions for intellectually disabled persons in the State of São Paulo (Brazil) and elaborate, implement and evaluate the efficacy of an Educational ...
    • Práticas pedagógicas inclusivas para alunos surdos numa perspectiva colaborativa. 

      Zanata, Eliana Marques (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 17/12/2004)
      The practice of inclusion in the school involves the education of children with special educational needs in regular classrooms with colleagues without special needs. However, regular education teachers are inclined to ...
    • Diálogos com tradutores-intérpretes de língua de sinais 

      Menezes, Adriane Melo de Castro (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 23/05/2014)
      The focus of this work was to watch, in the speeches of InterpreterTranslators of the Language of Signs (TILS), the understanding and the conceptions that they have concerning your function in the process of the deaf ...
    • Análise de um programa de autorregulação para alunos com dificuldades de aprendizagem 

      Figueiredo, Mirela de Oliveira (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 06/12/2013)
      The students with learning difficulties have failures in integrating perceptual, memory, thought, language, in one or more aspects of self-regulation of learning and does not have and/or making use of appropriate and active ...
    • Relações dialógicas entre professores surdos sobre o ensino de Libras 

      Albres, Neiva de Aquino (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 06/12/2013)
      The object of this research is the formation of the Brazilian sign language teacher (Libras), in particular, pedagogically. The study about the Libras teaching and teachers formation is a new subject. Herein, I discuss ...
    • Avaliação das possibilidades do ensino colaborativo no processo de inclusão escolar do aluno com deficiência mental. 

      Capellini, Vera Lúcia Messias Fialho (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 20/12/2004)
      Every day the school faces the challenge of teaching with quality all the students but without having a lot of success in working with the diversity because of the verified absence of a serious and effective politics of ...
    • Ensinando categorias estruturais de história a crianças com dificuldades de aprendizagem. 

      Maranhe, Elisandra André (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 21/12/2004)
      The development of children s ability of written narrative of stories can be related to previous experiences with oral models, as when adults read or tell stories in schools or in the family context. Teaching abilities of ...
    • Efeitos do método mãe-canguru sobre o desenvolvimento motor de bebês pré-termo extremos. 

      Canotilho, Marta Martins (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 28/02/2005)
      The Kangaroo Mother Care (KMC) has been proposed as a new model of neonatal intervention. This study aimed to contribute for the comprehension of the KMC as a neonatal intervention to promote the motor development of ...
    • Validação do Questionnaire on Resources and Stress - Short Form (QRS-F) 

      Zanfelici, Tatiane Oliveira (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 31/07/2013)
      Family members of people with disabilities may be exposed to various stressors, among them the disability itself, becoming potential targets of stress. In this context, several models have been designed for the study of ...
    • Tecnologia assistiva: identificação de modelos e proposição de um método de implementação de recursos 

      Alves, Ana Cristina de Jesus (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 08/05/2013)
      The latest international researches seek to understand the factors that influencing the successful use of assistive technology devices through studies regarding the systematizing of assessments; abandonment of devices; or ...
    • Construção de uma proposta de formação continuada para professores de classe hospitalar 

      Mazer-Gonçalves, Sheila Maria (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 18/10/2013)
      This qualitative study of phenomenological basis, involves continuing education for teachers of Class Hospital. Aims to build, implement and evaluate, with the teacher 's Hospital Class, a proposal for continuing education ...
    • Educação especial em Roraima: história, política e memória 

      Siems-Marcondes, Maria Edith Romano (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 06/05/2013)
      This paper studies the historic trajectory of the especial education in the state of Roraima, North of Brazil. It has a Its main objective to understand the processes involves in the formation of this area and investigates ...
    • Análise das habilidades sociais de adolescentes com e sem indicadores de dotação e influências sociodemográficas 

      Martins, Cláudia Solange Rossi (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 27/03/2013)
      The issue of social performance of gifted individuals is a topic full of controversy in the specific literature for the fact that it brings antagonistic opinions on their predispositions to submit or not a social adjustment, ...
    • Desenvolvimento de um programa e avaliação de material autoinstrucional para formação de agentes favorecedores de comportamento de estudo 

      Coser, Danila Secolim (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 12/04/2013)
      The engagement of parents, and adults in general, with the academic activities of children is an important factor for establishing adequate study conditions as early as possible, avoiding that this kind of learning happens ...
    • Formação de terapeutas ocupacionais em consultoria colaborativa na escola: avaliação de um programa on line 

      Assis, Caroline Penteado de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 12/06/2013)
      The collaborative consultation in Occupational Therapy has been considered one of the most promising emerging practices in the field in education supported by international public policy. However achieving true practice ...
    • Análise bibliométrica da produção científica sobre direitos das pessoas com deficiência 

      Bravo, Aline Droppé (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 21/02/2013)
      The relationship between law and persons with disabilities existed since ancient times and is changing, albeit slowly, in search of human dignity. In the context of construction and warranty rights, scientific study was ...
    • Consultoria colaborativa escolar na área da deficiência visual ocular e cortical 

      Marques, Lydia da Cruz (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 05/03/2013)
      The literature has pointed to an increase in the incidence of children with visual impairments associated with neurological disorders and other disabilities, but the educational implications of the association of such ...
    • A Libras no ensino de leis de Newton em uma turma inclusiva de ensino médio 

      Cozendey, Sabrina Gomes (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 28/02/2013)
      In the process called inclusion the regular schools gradually receive students with special needs, among these students there are someone who have a hearing limitation, those students can be identified as students with ...